Ta turen til Marmorsalen og få to dager med ny og gammel elektroakustisk musikk. Opplev det spesialkonstruerte flerkanals kuppelhøyttalersystemet som omringer deg med lyd fra både tak og vegger.
Denne første dagen byr på to separate forestillinger: 16.30 og 20.30.
16.30
John Andrew Wilhite-Hannisdal og Bálint Laczkó Torsketromming (2021, WP)
Et verk for perkusjonstrioen Pinquins og 3D sound – et mangeårig samarbeid mellom komponistene John Andrew Wilhite-Hannisdal og Bálint Laczkó. Sammen med Pinquins, som står for den elektroniske fremførelsen, har de laget et nytt perkusjonsspråk basert på torskens paringsrop. Stykket stammer fra et samarbeid med Senter for kystsoneøkologi (UiA) koordinert av forsker Rebekah Oomen.
Cato Langnes & Christian Blom 12. mars 2020 (2021, WP)
Lydlandskap med feltopptak tatt ulike steder i Oslo, fra da byen ble stengt ned på koronaepidemiens første «offisielle» dag.
Daniel Lacey-McDermott, aka Captain Credible Emergent Properties (2021, WP)
Daniel Lacey, også kjent som Captain Credible, fremfører sitt nye verk ved bruk av elektromekaniske instrumenter og robotorkester.
20.30
Mariam Gviniashvili: Revelations (2021, WP)
Et audiovisuelt stykke som bruker menneskelige stemmer og kroppslige bevegelser for å uttrykke ulike former for angst. Det visuelle er basert på «motion capture»-data av danseren Synne Garvik, mens lyden består av bearbeidede opptak av komponistens stemme.
Per Martinsen/Mental Overdrive: Wave∞Form (2021, WP)
Den norske teknopioneren Mental Overdrive avduker sitt eget ambient-lydbilde, Wave∞Form. Dette ambisoniske (lydomringende) verket bruker lyder fra tibetanske og pythagoriske stemmemetoder.
Dag Egil Njaa Profiler (2021, WP)
Tre organiske utøvere møter tre «syntetiske musikere», hvis evner er et resultat av maskinlæring.
Jennifer Torrence, perkusjon / Per Zanussi, bass / Morten Barikmo, bassklarinett