Den siste av to dager med ny og gammel elektroakustisk musikk som kan oppleves gjennom et spesialkonstruert flerkanals kuppelhøyttalersystem plassert i taket over og veggene omkring deg i Marmorsalen.
Kveldens program starter med to fascinerende verk av pionerene Eliane Radigue og Lily Greenham, samt et utdrag fra Erik Dæhlin og harpist Sunniva Rødlands Vortex Room.
Eliane Radigue Stress Osaka (1969)
Et eksperiment innen lydbånd-feedback fra slutten av 60-tallet, fra en banebrytende fransk elektronisk musiker.
Lily Greenham Traffic (1975)
Et eksempel på denne fascinerende dansk-engelske lydkunstnerens mange tekst-/lyd-komposisjoner.
Erik Dæhlin & Sunniva Rødland Vortex Room (2016)
Vortex Room er både en installasjon og et musikkverk, som forvandler harpelyder til matematiske parametre basert på virvelstrømmer. Sunniva Rødlands harpespill bearbeides av Notam med kontaktmikrofoner på hver streng, koblet opp mot hver sin høyttaler. Samtidig skaper Erik Dæhlin spiraler og virvelstrømmer av lyd rundt lytteren.